søndag den 10. februar 2013

Davy Jones´ Locker - Yo Ho Ho

Kagen her er min ældste søns 5 års fødselsdagskage.
Skattekortet er lavet på et stykke fondant, der er rullet ud, tegnet på og rullet sammen i hjørnerne. Det laves først når kagen pyntes, da det skal forblive blødt.

 
Det meste af Jolly Roger-hovedet er tegnet med spiselig tusch.

 
Blæksprutten er lavet i 13 dele (skal laves et par dage før kagen, så den kan tørre) og sat på kagen med lidt tylosegel (lavet af lidt tylosepulver og vand), man kan også sagtens bare bruge vand, det gør jeg også tit.


 
Det eneste ikkespiselige på kagen er guldmønterne, som lige skal pakkes ud først. Jeg synes ikke, at jeg kunne lave nogle, der var ligeså flotte som de købte, så derfor blev det dem. De kunne ikke sidde fast på kagen, en jeg lagde dem på lige inden den blev serveret. Den ene mønt blev dog holdt godt fast af blæksprutten ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar